Uus Opel Astra electric: kompaktklassi menumudel muutub täiselektriliseks
- Debüüt: viimase põlvkonna Astra on esimest korda saadaval ka akuelektrilise autona
- Pioneer: Astra Sports Tourer Electric on esimene elektriuniversaal Saksa tootjalt
- Võimsad põhiandmed: 270 Nm, sõiduulatus kuni 416 km (WLTP), tippkiirus 170 km/h
- Lai valik versioone: elektriline mudel laiendab olemasolevat mootorivalikut
- Elektrifitseeriv elamus: suurepärane teelpüsivus, saastevaba sõidunauding
Rüsselsheim. Opel keerab uue Astraga järgmise uuendusliku lehekülje: täna avalikustas Rüsselsheimi autotootja esimesed fotod uuest Opel Astra Electric’ust. Margiembleemil välgunoolt kandev bränd esitleb esimest täiselektrilist seeriatoodangu Astrat, millega jätkub kompaktse menumudeli aastakümnete pikkune edulugu. Alles äsja pälvis uus Astra võidu konkursil “Kuldne Rooliratas 2022”. Kuid see pole veel kõik: samaaegselt akuelektrilise luukpäraga esitleb pikkade traditsioonidega automark ka uut Opel Astra Sports Tourer Electric’ut, olles esimene täiselektriline universaal Saksa tootjalt.
“Astra Electric ja Astra Sports Tourer Electric on tõelised teerajajad: uue akuelektrilise versiooniga viieukselisest luukpärast ja universaalist saavad kliendid igapäevaseks kasutamiseks mugava, kuid lisaks ka lokaalses mõttes saastevaba sõidukogemuse. Just seda peamegi silmas rääkides mobiilsuse mõistlikust 'Rohevatsioonist',” ütles Opel’i tegevjuht Florian Huettl. “Samaaegselt jätkame oma elektrifitseerimiseesmärkide elluviimist. Uus Opel Astra Electric on oluline teetähis meie brändi täiselektriliseks kujunemisel Euroopas.
Tulevikus saavad Opel Astra ostjad valida seega rohkemate mootorialternatiivide seast kui ühelgi teisel Välgunoolt kandval autol. Täiendusena efektiivsetele sisepõlemismootoritele on Astra ja Astra Sports Tourer juba praegu saadaval ka elektrifitseeritud pistikhübriid versioonidena, sealhulgas uue tippmudelina Astra GSe. Mootorivalikut täiendab peagi ka akuelektriline Astra Electric, mida saab tellida alates kevadest 2023.
Energia salvestatakse 54 kWh mahutavusega liitiumioonakusse. 102 akuelementi jagunevad 17 mooduli vahel ja kindlustavad uuele Astra Electric’ule kuni 416-kilomeetrise lokaalselt saastevaba sõiduulatuse (vastavuses WLTP1 metoodikaga). Insenerid panid suurt rõhku komponentide tõhusale paigutusele, suutes saavutada silmapaistva sõiduulatuse kombinatsioonis aku kompaktsete mõõtmetega. Uus Astra Electric vajab 100 kilomeetri läbimiseks kõigest 12.7 kWh elektrit (14.9 kWh vastavuses WLTP-ga), muutes selle täiuslikuks ja efektiivseks autoks argikasutuse mõttes, kuid ka ideaalseks kaaslaseks, mis aitab pikematel teekondadel aega säästa – kas viieukselise mudelina või universaalina Sports Tourer. Isegi kui elektrilise Astra akusid on vaja uuesti laadida, siis tähendab see vaid lühikest „boksipeatust” laadimispunktis. Astra Electric’u akud saab laadida 80 protsendini täis kõigest 30 minuti jooksul, kasutades 100 kW võimsusega kiirlaadurit. Täiendavalt on täiselektriline Astra juba baastasemel varustatud kolmefaasilise 11 kW pardalaadijaga kasutamaks seda wall box’i kaudu kodus.
Akud on praktiliselt auto põrandasse mahutatud – seega ei lähe raisku vajalikku ruumi ei sõitjatele ega nende pagasile. Isegi tavaasendis tagaistmetega pakub Astra Sports Tourer Electric 516 liitri jagu pakiruumi – kui aga istmed alla klappida, siis suureneb veoseruumi maht 1553 liitrini. Veel üks eelis: aku madal asend tagab Astra Electric’ule ja Astra Sports Tourer Electric’ule turvalise ja kindla teelpüsivuse, mis iseloomustab kõiki Opeleid.
Täisdigitaalne armatuurlaud Pure Panel tuleb kahe suure 10-tollise laiekraaniga, viies juhi moodsasse digimaailma. Uusima generatsiooni intuitiivne inimese ja masina liides kuvab kõiki olulisemaid funktsioone nagu akulaetus või sõiduulatus, samas kui tähtsaid seadeid nagu näiteks kliimaseade saab endiselt mugavalt nupuvajutusel reguleerida. Tänu suurele E-HUD tuuleklaasinäidikule ja naturaalsele hääletuvastusele saab juht hoida silmad teel ning keskenduda liiklusolukorrale. Arvukad juhiabisüsteemid nagu esikokkupõrke hoiatus koos automaatse avariipidurdusega, aktiivne sõidurajahoidik, väsimusdetektor, diagonaalliikluse hoiatus taga või poolautomaatne rajavahetus on integreeritud uue Intelli-Drive 2.0-ga, lisaks muule, ja aitavad täiendavalt ohutust tõsta – nagu ka ekstraklassist adaptiivsed Intelli-Lux LED® piksellaternad kokku 168 leedelemendiga.
Uus Astra Electric peidab endas otsest, dünaamilist sõidutunnet kohe esimesest pilgust. Disainilt julge ja selge, tuleb elektriline Astra brändile iseloomuliku Opel Vizor-esimikuga, mis pakub eriti sportlikku esikaitserauda varustustasemest sõltumata. Täiendavalt püüavad pilku standardisse kuuluvad 18-tollised valuveljed, kas viimistletuna teemantlõikes või üleni mustadena. Kokkuvõttes on selge, et mida uus Opel Astra Electric pakub: kompaktklassi Opel on keeramas uut lehekülge – emotsionaalne, elektrifitseeriv ja esmakordselt täiselektriline.