WLTP vs. NEDC
WLTP | NEDC | |
---|---|---|
Temperatuur | 14°C | 20-30°C |
Tsükli kestus | 30 min | 20 min |
Seisuaja osakaal | 13% | 25% |
Tsükli pikkus |
ca. 23 km |
ca. 11 km |
Kiirus |
Keskmine: 46.6 km/h Tipp: 131 km/h |
Keskmine: 34 km/h Tipp: 121 km/h |
Rakendatav võimsus |
Keskmine: 7 kW Tipp: 47 kW |
Keskmine: t 4 kW Tipp: 34 kW |
Lisavarustuse, õhukonditsioneeri ja veeretakistuse mõju |
Lisavarustuse puhul arvestatakse kaalu, aerodünaamikat ja veeretakistust. konditsioneer puudub. |
Väärtused arvestavad ainult veeretakistust. |
WLTP: realistlikumad kütusekulu andmed
Uus WLTP katsetsükkel põhineb elulähedasemal liikluskäitumisel kui NEDC standard. Nii saate auto igapäevast kütusekulu paremini prognoosida.
Praegu kasutatav NEDC määrab "linnas, maanteel ja kombineeritud" näitajad teoreetilise liikluskäitumise järgi, siis WLTP aluseks on päris liikluskäitumine, mis on selgitatud ülemaailmse statistlise uuringuga. WLTP katsetsükkel koosneb neljast etapist erinevatel kiirustel: väike, keskmine, suur ja väga suur. Iga etapp sisaldab peatuseid, kiirendusi, pidurdamisi jm igapäevaste sõidumustrite elemente. Iga mootori/käigukasti kombinatsiooni katsetatakse ökonoomseima ka kütusekulukaima varustusega autol.
Opelil on hetkel pooleli kõikide valikus olevate mudelite testimine vastavalt WLTP standartidele. Iga mootori/käigukasti kombinatsiooni kohta avaldatakse saadud kütusekulu tulemuste vahemik väikseimast suurimani. See annab täpse ülevaate iga mudeli eeldatavast igapäevasest kütusekulust.
NB: WLTP katsetulemused põhinevad kindlal standardiseeritud sõidutsüklil, mis viiakse läbi katsestendil.
WLTP katsetsükkel - mis see on
Wltp katsetsükkel - mis see on?
The WLTP driving cycle consists of several phases, which are based on everyday driving profiles of motorists from around the world. Compared to NEDC, it is more dynamic, has less stop phases and draws on higher speeds over longer time to reflect today’s driving situations.
Each engine/transmission combination of a certain vehicle type is tested with the most economical as well as the most fuel-intensive vehicle equipment. While the introduction of WLTP has resulted in an increase of published fuel consumption figures and CO2 values, these are now much closer to the actual fuel consumption and CO2 emissions.
Loe Lisa Näita Vähem-
Wltp katsetsükkel - mis see on?
Wltp katsetsükkel - mis see on?
The WLTP driving cycle consists of several phases, which are based on everyday driving profiles of motorists from around the world. Compared to NEDC, it is more dynamic, has less stop phases and draws on higher speeds over longer time to reflect today’s driving situations.
Each engine/transmission combination of a certain vehicle type is tested with the most economical as well as the most fuel-intensive vehicle equipment. While the introduction of WLTP has resulted in an increase of published fuel consumption figures and CO2 values, these are now much closer to the actual fuel consumption and CO2 emissions.
Loe Lisa Näita Vähem
Euro 6 ja RDE
Katsemenetlus |
WLTP | RDE |
---|---|---|
Temperatuur |
14°C - 23°C |
3°C - 30°C keskmised katsetingimused |
Mass |
Tühi sõiduk + juht+ 15% koormatust |
Kuni 90% täiendavat koormatust |
Kestus |
30 minutit |
90 - 120 minutit |
Teekonnad |
Määratud tsükkel |
Iga marsruut (linn, maantee, kiirtee) katsetingimuste raames |
Päriselul põhinev katsetamine
Lähtuvalt uutest heitkogustega seotud standarditest, nagu Euro 6d-TEMP, peavad sõidukid tulevikus tõendama oma väidetavaid heitkoguseid rangemate katsetingimuste kohaselt. See tähendab, et lämmastikoksiidide (NOx) ja osakeste heitme piirväärtused ei pea olema täidetud ainult uute WLTP laboratoorsete tingimuste kohaselt, vaid neid tuleb tõendada ka igapäevase katse käigus.
Seetõttu ei nõua RDE-katsemenetlus (tegelikes sõidutingimustes tekkivad heitkogused) fikseeritud sõidutsüklit; vahemaa, kiirendus, välistemperatuur, tuuletingimused ja liiklustingimused on antud statistilistes piirides vabalt valitavad.