Skip To Content
Uus Opel Grandland

Opel esitleb vapustavat uue põlvkonna Grandland linnamaasturit

23.4.2024
 
 
 
 
 

Stiilne ja dünaamiline, ruumikas ja mitmekülgne, täielikult elektrifitseeritud jõuajamite valikuga – see on uus Opel Grandland, mille Rüsselsheimis asuv autotootja äsja avalikustas. Uustulnuk on esimene seeriamudel disainifunktsioonidega, mida Opel näitas esmakordselt Experimentali ideeautol. Nende funktsioonide hulka kuulub 3D Vizor koos valgustatud Blitzi logoga uhkelt keskel ning püsivalt valgustatud kiri OPEL auto tagaküljel.

 

 

 

Akuelektrisõidukite platvorm võimaldab sõita elektriga kuni 700 km (WLTP)
 

Uue põlvkonna Grandland on Opelile suur samm muutmaks elektrilist liikuvust veelgi ahvatlevamaks. See on esimene Opel Stellantise STLA Medium BEV platvormil. Tänu uuele arhitektuurile, uuele kuni 98 kWh akule, uue põlvkonna elektrimootorile ja energiasäästlikele funktsioonidele nagu soojuspump, suudab uus Grandland Electric pakkuda sõidu ajal heitmevaba elektrilist sõiduulatust kuni 700 kilomeetrit WLTP.

 

Samuti on tagatud lühikesed laadimispeatused. Avalikus kiirlaadimisjaamas kulub aku 80 protsendini laadimiseks vaid umbes 26 minutit.

3D Vizor, valgustatud Blitz, Edge Light tehnoloogia ja Intelli-Lux Pixel Matrix HD

Uus platvorm andis disaineritele uut vabadust ja uue Grandlandi muljetavaldav hoiak tuleb esile esimesest pilgust. Uustulnuk annab kindlustunde mõõtudega: pikkus 4650 mm, laius 1905 mm ja kõrgus 1660 mm.

 

Suurejoonelisust lisab Opeli margile iseloomuliku ilme uus teostus: 3D Vizor. See element on kombinatsioonis valgustatud Opel Blitzi logoga, muudetud Edge Light Technology abil veelgi silmatorkavamaks.

 

Uue valgustatud logoga kaasneb ka teine Rüsselsheimi inseneride valgustuse uuendus – valdkonna juhtiv Intelli-Lux Pixel Matrix HD. Uustulnuka pardal debüteeriv süsteem sisaldab 51 200 elementi, mis annavad kõrglahutusega valgusjaotuse. Liiklusolukorrast lähtuvalt tuvastab kaamera vastutulevad objektid ning Intelli-Lux Pixel Matrix HD valgus lõikab need objektid välja veelgi täpsemalt kui tavalised Matrix Lighti tehnoloogiad ning annab palju eredama ja homogeensema valgusmustri, tagades samas, et teisi liiklejad ei pimestata.

 

Pikk 2784 mm teljevahe ja järsult tõusev tagaluuk rõhutavad sõitjateruumi ja pagasiruumi kasvanud ruumikust. Tagaistmeid saab kokku klappida suhtega 40:20:40 ja nii luuakse kuni 1641-liitrine pakiruum.

Avar interjöör 16-tollise keskekraani, AGR-istmete ja nutikate hoiulahendustega

 

Seest tervitavad uue Grandlandi asukaid julged elemendid koos sooja ja kaasahaarava õhkkonnaga. Sisekujundus toob esile horisontaalseid jooni, mis suunduvad armatuurlaualt usteni, suurendades laiuse ja avaruse tunnet, samas kui kergelt juhi poole suunatud 16-tolline keskekraan ja kõrge keskkonsool loovad sportliku tunde. Rooli tagant on nähtav diskreetne lai ja täielikult digitaalne klaster, mis annab olulist teavet, võimaldades juhil keskenduda sõidunaudingule ning vältides koos Intelli-tuuleklaasinäidikuga vajadust pilku teelt tõsta.

 

Ka interjöör aitab kaasa eriti haaravale sõidukogemusele. Opeli ergonoomilised AGR-istmed on auhinnatud mainega ja uus Grandland jätkab seda pikaajalist traditsiooni. Sertifitseeritud Aktion Gesunder Rücken e. V. (terve selja kampaania) tutvustab uusi mugavaid külgtuge pakkuvaid istmeid. Oluliselt on paranenud istmete küljetugede mugavuse reguleerimine tänu kahele pneumaatilisele taskule, mis asuvad seljatoe külgtugedes. Istmed on ventilatsiooni- ja massaažifunktsiooniga ning kõik interjööri kangad on 100% taaskasutatud materjalidest.

 

Alternatiivsed ajamid, vedrustuse tehnoloogia ja hulk juhiabisüsteeme

 

Kliendid, kes eelistavad täiselektrilisele teisi jõuajameid, leiavad täielikult elektrifitseeritud ajamite valikust selle, mida hing ihkab. Uuel Grandland Plug-in Hybrid pistikhübriidil on kuni 85 km sõidu ajal heitmevaba sõiduulatust (WLTP) ja 48-voldise tehnoloogiaga Grandland Hybrid hübriid pakub täiendavaid põnevaid lahendusi, mis tagavad sõidunaudingu, vähendades samal ajal kütusekulu ja CO2 heitkoguseid.

 

Ja kuigi Grandland paiskab õhku vähem heitgaase, tagab see siiski dünaamilise ja mugava sõiduelamuse. Veermikus on kasutusule võetud uus ainulaadne vedrustustehnoloogia, mis olenevalt olukorrast, teekattest ja sõidustiilist võimaldab erinevaid amortisatsiooniomadusi ning tuleb hästi toime munakividel või kaevukaanest üle sõites, aga sobib ka sportlikuks ja ambitsioonikaks sõidustiiliks, mis eeldab teega vahetumat kontakti.

 

 

Opeli uue tipplinnamaasturi pakutavatele ahvatlevatele võimalustele lisandub lai valik juhiabisüsteeme, sealhulgas põhivarustuses automaatne püsikiirusehoidja koos Stop & Go funktsiooniga, laiendatud liiklusmärkide tuvastus, nutikas kiiruse kohandamine ja avariipidurdus In Crash Braking, mille eesmärk on aidata vältida õnnetuse korral kokkupõrget.

 

Lisavarustusena on saadaval ka Intelli-Drive 2.0 süsteem, mis sisaldab arvukalt elektroonilisi abilisi ning ühendab need poolautomaatse reavahetusabi ja soovitusliku kiiruse kohandamisega. Kui soovitud sõidurada on vaba, juhib assistent Grandlandi väikeste rooliliigutustega soovitud sõidurajale. Soovituslik kiiruse kohandamine tagab, et – kui juht on funktsiooni kasutamist kinnitanud – piirkiiruse muutumisel vähendatakse või suurendatakse vastavalt sõiduki kiirust, kuni uus piirkiirus on saavutatud. Lisaks sensoritele kasutab Intelli-Drive 2.0 ka üle õhu saadavat infot. Parkimise ja manööverdamise teevad lihtsamaks parkimisabid ees ja taga, automaatse puhastusfunktsiooniga tahavaatekaamera ja 360-kraadine Intelli-Vision kaamera.